کلاسیکی شاعر مومن خان مومن .... ڈاکٹر سید عبداللÛ
Momin khan Momin.jpg
Ù…Ø+مد مومن خان مومن 1800 Ø¡ میں پیدا Ûوئے،تاÛÙ… ان Ú©ÛŒ ولادت Ú©ÛŒ تاریخوں پر کلب علی خان Ù†Û’ کاÙÛŒ بØ+Ø« Ú©ÛŒ ÛÛ’ اور اختلا٠کیا ÛÛ’Û” سن ÙˆÙات 1852Ø¡ Ûے۔والد کا نام Ø+کیم غلام نبی خان ولد نامدار خان تھا۔نامدار خان اور کامدار خان دو بھائی Ø´Ø§Û Ø¹Ø§Ù„Ù… ثانی Ú©Û’ زمانے میں کشمیر سے آ کر دÛÙ„ÛŒ میں سکونت پذیر Ûوئے۔دÛÙ„ÛŒ Ú©Ùˆ Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ کرسÛارنپور، بدایوں، رام پور،جÛانگیر آبادبھی گئے لیکن دÛÙ„ÛŒ Ú©Ùˆ مستقلاََ Ù†Û Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ سکے۔دÛÙ„ÛŒ میں شاÛÛŒ طبیبوں میں شامل Ûوئے۔
روایت ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø¨ØªØ¯Ø§Ø¦ÛŒ تعلیم Ø´Ø§Û Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ø¹Ø²ÛŒØ² Ú©Û’ مدرسے میں پائی۔ ÛŒÛ Ù…Ø¯Ø±Ø³Û Ù…ÙˆÙ…Ù† خان مومن Ú©Û’ مکان Ú©Û’ بÛت قریب تھا۔ یوں ان Ú©Û’ والد Ú©Ùˆ Ø´Ø§Û Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ø¹Ø²ÛŒØ² سے Ú¯Ûری عقیدت تھی۔ اس بناء پر بھی ان Ú©Û’ مدرسے میں تعلیم پانے Ú©ÛŒ روایت عام Ûوئی۔ جب بڑے Ûوئے تو عربی کتب Ø´Ø§Û Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù‚Ø§Ø¯Ø± سے پڑھیں۔ Ùارسی بھی خوب جانتے تھے، اور Ø+اÙظ قرآن بھی تھے۔ طب خاندانی Ù¾ÛŒØ´Û ØªÚ¾Ø§ØŒØ§Ø³ Ú©ÛŒ Ø¨Ø§Ù‚Ø§Ø¹Ø¯Û ØªØ¹Ù„ÛŒÙ… Ø+اصل کی، مطب میں Ù†Ø³Ø®Û Ù†ÙˆÛŒØ³ÛŒ کی، بعد میں نواب Ùیض Ù…Ø+مد خان Ú©Û’ والی جھجرکے دربار میں تین Ù…Ø§Û ØªÚ© شاÛÛŒ طبیب رÛÛ’Û” ایسا معلوم Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ù…ÙˆÙ…Ù† خان مومن Ù†Û’ طب سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø´Ø§Ø¹Ø±ÛŒ Ú©Ùˆ اپنا Ù¾ÛŒØ´Û Ø¨Ù†Ø§ÛŒØ§Û” اس Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø¹Ù„Ù… نجوم Ùˆ رمل میں Ù…Ûارت Ø+اصل کی۔ Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§Ø³ Ú©Û’ اشارے ان Ú©Û’ اشعار میں بھی موجود Ûیں۔شطرنج میں Ø´Ûر Ú©Û’ اچھے ماÛرین میں شمار Ûوتے تھے، موسیقی میں بھی کمال Ø+اصل کیا، تعویذ نویسی اور عملیات کا کام بھی کیا کرتے تھے۔
شاعری کا Ù…Ø´ØºÙ„Û Ø§ÙˆØ§Ø¦Ù„ عمر میں ÛÛŒ شروع ÛÙˆ گیا تھا، Ùائق Ú©ÛŒ تØ+قیق ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ 12 برس Ú©ÛŒ عمر میں (1227Ø¡ میں) اپنی Ù¾ÛÙ„ÛŒ مثنوی ’’ مثنوی شکایت ستم ‘‘لکھی۔مومن Ú©ÛŒ ØªØµØ§Ù†ÛŒÙ ÛŒÛ Ûیں۔ اردودیوان مومن(Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø´ÛŒÙتÛ) کا Ù¾Ûلاایڈیشن 1846Ø¡ میں مولوی کریم الدین پانی پتی Ù†Û’ دÛÙ„ÛŒ سے شائع کیا تھا Ø¬Ø¨Ú©Û Ù…Ù†Ø´ÛŒ نول کشور (جو مومن Ú©Û’ بھانجے اور داماد بھی تھے) Ù†Û’ ’’کلیات مومن‘‘ Ù¾ÛÙ„ÛŒ بارمکمل صورت میں شائع کیا۔’’ دیوان مومن‘‘ (اردو ) اور’’قصائد مومن‘‘ Ú©Ùˆ پرÙیسر ضیاء الدین بدایونی Ù†Û’ چھاپنے Ú©ÛŒ کوشش Ú©ÛŒ ÛŒÛ Ù†Ø³Ø®Û’ بھی بڑی Ø+د تک اغلاط سے پاک Ûیں۔ اردو کلیات میں 9قصیدے Ûیں ØŒ Ø+مد، نعت ØŒ منقبت خلÙائے راشدینؓ، منقبت Ø+ضرت امام Ø+سینؓ بÛت شوق سے Ù„Ú©Ú¾Û’Û” توجیØ+ بند، ترکیب بند اور مثنویات بھی شامل Ûیں۔مثنویات میں2 منظوم خط ØŒ شکایت ستم، Ø§Ù“Û Ùˆ زاری مظلم ØŒ مثنوی جÛادیÛØŒ قوم غمیں، Ù‚ØµÛ ØºÙ… اور ت٠آتشیں بھی شامل Ûیں ۔قصیدے بھی Ù„Ú©Ú¾Û’ØŒ لیکن مزاج Ù‚ØµÛŒØ¯Û Ù†Ú¯Ø§Ø±ÛŒ Ú©Û’ لئے بطور خاص موزوں Ù†Û ØªÚ¾Ø§ØŒ مثنویات میں Ù‚ØµÛ Ù¾Ù† پیدا Ù†Û Ú©Ø± سکے،سیدھی سادھی سپاٹ روداد ÛÛ’ØŒ Ú©Ûیں Ú©Ûیں جزئیات نگاری اچھی Ú©ÛŒ ÛÛ’Û” رعبائیات Ù„Ú©Ú¾ÛŒ Ûیں لیکن کوئی خاص لائق ذکر Ù†Ûیں Û” ان Ú©ÛŒ Ùارسی شاعری معمولی ÛÛ’ لیکن استعداد سے Ù¾ØªÛ Ú†Ù„ØªØ§ ÛÛ’ Ú©Û Ø°Ûانت اس میں بھی Ûے۔’’دیوان٠مومن‘‘ Ùارسی Ø+کیم اØ+سن خان Ù†Û’ مرتب کیا Û” ’’انشائے مومن خان‘‘ (Ùارسی) Ø+کیم اØ+سن Ø§Ù„Ù„Û Ø®Ø§Ù† کا مرتب Ú©Ø±Ø¯Û ÛÛ’Û”
مومن Ú©Û’ وضع Ùˆ لباس کا ذکرکئی معاصر تذکروں میں آیا ÛÛ’ØŒ رنگین طبع، رنگین مزاج، خوش وضع، خوش لباس، Ú©Ø´ÛŒØ¯Û Ù‚Ø§Ù…ØªØŒ صا٠رنگ، لمبے لمبے گھنگریالے بال، جن میں Ûر وقت انگلیوں سے Ú©Ù†Ú¯Ú¾ÛŒ کیا کرتے تھے۔ ململ انگرکھا ،ڈھیلے ڈھالے پائنچے Û”
شاعری Ú©ÛŒ ابتداء بچپن سے ÛÛŒ ÛÙˆ جانا Ø°Ûانت اور شدت جذبات کا ثبوت ÛÛ’ØŒ انÛÙˆÚº Ù†Û’ اپنی Ù…Ø+بت Ú©Û’ جو قصے مثنویوں میں خود بیا Ù† کئے Ûیں ان سے طبیعت Ú©ÛŒ آزادی کا Ø+ال معلوم Ûوتا ÛÛ’ لیکن Ø°ÛÙ†ÛŒ طور پر مذÛبی عقائد سے خاص دلچسپی رÛی۔ Ø+ضرت سید اØ+مد بریلوی Ø’Ú©Û’ پیرو کار تھے آخری عمر میں سب Ú©Ú†Ú¾ Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ کر دین Ú©Û’ لئے وق٠ÛÙˆ گئے تھے۔نماز Ø±ÙˆØ²Û Ú©Û’ پابند تھے۔
Ø+یدر علی آتش Ù†Û’ Ú©Ûا تھا،
غزل Ú©Ûتے Ù†Ûیں ØŒÛÙ… ایک گھر آباد کرتے Ûیں
آتش Ù†Û’ غزل کا گھر آباد کیا اور مومن Ù†Û’ Ú©Ûا Ú©Û
مومن نے اس زمین کو مسجد بنا دیا
ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª کسی Ú©ÛŒ سمجھ میں آئی اور کسی Ú©ÛŒ سمجھ میں Ù†Û Ø§Ù“Ø¦ÛŒÛ”Ù…ÙˆÙ…Ù† Ú©ÛŒ شاعری کا مطلب ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù† Ú©ÛŒ شاعری Ú©Û’ سامنے سبھی شعراء Ú©Û’ سر اس طرØ+ جھک جاتے Ûیں جیسے مسجد میں جھکتے Ûیں۔یعنی ÙˆÛ Ø´Ø§Ø¹Ø±ÙˆÚº Ú©Û’ Ø+کمران بن بیٹھے۔ مگر اس دعوے Ú©ÛŒ Ø+قیقت تشریØ+ Ú©ÛŒ Ù…Ø+تاج Ûے۔مومن Ú©ÛŒ شاعری میں مسجد کا Ø§Ø³ØªØ¹Ø§Ø±Û Ø§Ù† Ú©Û’ خلوص کا مظÛر ÛÛ’ لیکن ÛÙ… اسے سچائی کا Ø§Ù“Ø¦ÛŒÙ†Û Ø¯Ø§Ø± بھی Ú©ÛÛ Ø³Ú©ØªÛ’ Ûیں۔مومن آخر ÙˆÛÛŒ تو Ûیں جن Ú©Û’ قلم Ù†Û’ â€™â€™Ù¾Ø±Ø¯Û Ù†Ø´ÛŒÙ†ÙˆÚº ‘‘ کا Ø§Ø³ØªØ¹Ø§Ø±Û Ø±ÙˆØ´Ù†Ø§Ø³ کرایااور سمجھایا Ú©Û Ù…Ø+بت چلمن Ú©Û’ پیچھے ÛÛŒ اچھی لگتی ÛÛ’ Û” اس کا مطلب ÛŒÛ Ûوا Ú©Û Ù…ÙˆÙ…Ù† Ù†Û’ Ú©Ú†Ú¾ نئی باتیں اور نئے خیالات Ûمیں دیئے۔ جب کسی شاعر Ú©Û’ بارے میں اس قسم کا انکشا٠ÛÙˆ جاتا ÛÛ’ تو ÙˆÛ ØªÙˆØ¬Û Ú©Ø§ Ø+Ù‚ دار ÛÙˆ جاتا ÛÛ’ Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¹Û Ù…ÙˆÙ…Ù† Ú©ÛŒ ÛŒÛ ØµÙˆØ±Øª Ù†Ú©Ù„ آئی ÛÛ’ اور میں اس سے ÙØ§Ø¦Ø¯Û Ø§Ù¹Ú¾Ø§ØªÛ’ Ûوئے اپنے مطالعے Ú©Ùˆ 3 Ø+صوں میں تقسیم کرتا ÛÙˆÚº....شخصیت کا انعکاس شاعری میں،طرز بیان اوررتبÛÛ”ÛŒÛ Ú©ÙˆØ¦ÛŒ ÚˆÚ¾Ú©ÛŒ Ú†Ú¾Ù¾ÛŒ بات Ù†Ûیں Ú©Û Ù…ÙˆÙ…Ù† Ú©ÛŒ شخصیت مختل٠اور متضاد عناصر سے مرکب تھی۔ ایک طر٠Ùنون لطیÙÛ Ú©Ø§ ذوق، طب میں دسترس، رمل اور جÙر کا شوق اور دوسری طر٠جذبÛÙ” جÛاد اور مذÛبی جوش۔غور Ùرمایئے،
مرا Ø+یرت Ø²Ø¯Û Ø¯Ù„ Ø§Ù“Ø¦ÛŒÙ†Û Ø®Ø§Ù†Û ÛÛ’ سنت ﷺکا
یا
مومن تمÛیں Ú©Ú†Ú¾ بھی ÛÛ’ جو پاس ایماں
ÛÛ’ معرکÛÙ” جÛاد Ú†Ù„ دیجئے واں
جو لوگ زندگی Ú©Ùˆ Ø+ساب کا سوال سمجھتے Ûیں، ÙˆÛ Ø§Ú©Ø«Ø± پریشان رÛتے Ûیں!ÛŒÛ Ø´Ø®Øµ بیک وقت اتنا رند اور اتنانیک بھی لیکن ÛŒÛ Ø§Ù† Ú©ÛŒ بھول ÛÛ’Û” نیکی اور آزادی انسان میں اس طرØ+ سے Ú¯Ú¾Ù„ÛŒ ملی نظر آتی ÛÛ’ جیسے کسی Ú©Ù¾Ú‘Û’ میں سرخ اور سÙید دھاگے ساتھ ساتھ چلتے Ûیں،ان Ú©Ùˆ الگ کرنے سے دھاگے تو الگ ÛÙˆ سکتے Ûیں لیکن انسان Ú©ÛŒ شخصیت Ú©ÛŒ قبا تار تار ÛÙˆ جائے گی۔شیÙØªÛ Ú©ÛŒ ایک تØ+ریر سے Ù¾ØªÛ Ú†Ù„ØªØ§ ÛÛ’ Ú©Û Ù…ÙˆÙ…Ù† Ú©ÛŒ شاعری کا ایک Ø+ØµÛ Ú©Ø³ÛŒ تØ+ریک کا ممنون اØ+سان ÛÛ’Û”ÛŒÛ Ø®Ø§Øµ واقعات کیا تھے؟ Ú©Ú†Ú¾ Ú©Ûا Ù†Ûیں جا سکتالیکن ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†ÛŒ غزل میں دوسرے شعراء Ú©ÛŒ طرØ+ بÛت اونچے Ù†Ûیں اڑے۔صوÙÛŒØ§Ù†Û Ø¹Ø´Ù‚ Ú©Û’ بندھنوں سے ان Ú©ÛŒ غزل خالی Ûے۔ان کا ÛŒÛ Ø¹Ø´Ù‚ عام انسانی عشق ÛÛ’Û”ÙˆÛ Ú©Ûتے Ûیں،
مجھے Ù¾Ûنچا دو میرے صاØ+ب تک
Ú©Û ØºÙ„Ø§Ù… گریز پا ÛÙˆÚº میں
تم بھی رÛÙ†Û’ Ù„Ú¯Û’ Ø®Ùا صاØ+ب
Ú©Ûیں Ø³Ø§ÛŒÛ Ù…Ø±Ø§ پڑا
ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª ÚˆÚ¾Ú©ÛŒ Ú†Ú¾Ù¾ÛŒ Ù†Ûیں Ú©Û ÙˆÛ ØµØ§Ø+ب کا ذکر کس Ú©Û’ لئے کر رÛÛ’ Ûیں۔ان Ú©ÛŒ شاعری میں Ù¾Ø±Ø¯Û Ù†Ø´ÛŒÙ†ÙˆÚº کا ذکر باربا ر آیا ÛÛ’ØŒ
بس Ú©Û Ù¾Ø±Ø¯Û Ù†Ø´ÛŒÚº Ù¾Û Ù…Ø±ØªÛ’ Ûیں
موت سے آئے ÛÛ’ Ø+جاب میں
مومن Ú©ÛŒ شاعری کا ذکر کرتے Ûوئے آزاد اور دوسرے مقتدر اÛÙ„ قلم Ù†Û’ جرأت Ú©ÛŒ شاعری کا ذکر بھی کیا Ûے،مگر دونوں میں کوئی مماثلت Ù†Ûیں۔دونوں Ú©ÛŒ زندگیاں الگ Ûیں۔مومن Ú©Ùˆ جرأت کا ÛÙ… رنگ Ú©ÛÛ Ø¯ÛŒÙ†Ø§ Ù…Ø+ض عجلت Ùکر ÛÛ’Û” ذرا ÛŒÛ Ø´Ø¹Ø± پڑھیے،
ÙˆÛ Ø¬Ùˆ ÛÙ… میں تم میں قرار تھا،تمÛیں یاد ÛÙˆ Ú©Û Ù†Û ÛŒØ§Ø¯ ÛÙˆ
ÙˆÛÛŒ یعنی ÙˆØ¹Ø¯Û Ù†Ø¨Ø§Û Ú©Ø§ØªÙ…Ûیں یاد ÛÙˆ Ú©Û Ù†Û ÛŒØ§Ø¯ ÛÙˆ
مومن Ú©ÛŒ شعری کا پر لط٠Ø+ØµÛ ÙˆÛÛŒ ÛÛ’ جس میں انÛÙˆÚº Ù†Û’ اظÛار عشق کیلئے بھی رمزی Ù¾ÛŒØ±Ø§ÛŒÛ Ø§Ø®ØªÛŒØ§Ø± کیا ÛÛ’ Û” مومن Ú©ÛŒ شاعری میں زل٠و رÙØ® ØŒ قد Ùˆ گیسو، اور Ø³Ø±Ù…Û Ùˆ Ø+نا کا ذکر بÛت ÛÛ’ØŒ ان Ú©ÛŒ خوش دلی اور شادابی Ú©ÛŒ Ù„Ûر قدرتی طور پر ابھری Ûے۔مگر گاÛÛ’ گاÛÛ’ Ù‚Ùس Ùˆ آشیاں Ú©Û’ غم Ú©ÛŒ بھی ÛÙ„Ú©ÛŒ سی خلش Ù…Ø+سوس Ûوتی ÛÛ’Û” بے نصیبی کا Ú¯Ù„Û Ø§ÙˆØ± شکایت ستم Ûماری شاعری کا ایک عام موضوع Ûے۔لیکن مومن Ú©Û’ Ûاں ÛŒÛ Ù…Ø¶Ù…ÙˆÙ† Ù…Ø+ض رسمی معلوم Ù†Ûیں Ûوتا اس میں اصلیت بھی دکھائی دیتی ÛÛ’Û” غم Ú©ÛŒ تعمیری اÛمیت اور ناگزیر Ø+یثیت کسی مخلص شاعر سے Ù¾ÙˆØ´ÛŒØ¯Û Ù†Ûیں Ø±Û Ø³Ú©ØªÛŒÛ”ØºÙ… Ùˆ شادی زندگی میں باÛÙ… دست بدست چلتے Ûیں۔ غم Ù†Û ÛÙˆ توسینے ویران Ù…Ø+لوں Ú©ÛŒ مانند بے رونق اور بے رنگ ÛÙˆ جائیں،زندگی Ú©Û’ باغ Ú©ÛŒ آبیاری Ú©Û’ لئے غم Ú©ÛŒ آبیاری لازمی ÛÛ’Û” مومن Ú©Û’ کلام میں شکایت رنگیں Ú©ÛŒ جو صورت ÛÛ’ اس میں شدید اÙسردگی اور اضمØ+لال Ù†Ûیں۔Ûماری شاعری Ú©Ùˆ تصو٠نے جو Ùکری رنگ عطا کیا ÛÛ’ مومن Ú©ÛŒ شاعری میں ÙˆÛ Ø±Ù†Ú¯ Ù†Ûیں Ûے۔ان کا کلام اختراعی Ø°Ûانت Ú©Û’ نمونے پیش کرتا ÛÛ’ مگر ØªØ¬Ø²ÛŒÛ Ø+قائق Ú©ÛŒ شکایتیں Ú©Ù… Ûیں Ø§Ù„Ø¨ØªÛ Ù…Ø°Ûبی اØ+سا س نمایاں Ûے۔ان Ú©Û’ Ûاں غم Ú©ÛŒ Ú©ÛŒÙیت ایک لطی٠اØ+تجا ج اور ایک شکایت رنگیں کا Ø¯Ø±Ø¬Û Ø±Ú©Ú¾ØªÛŒ ÛÛ’ Û”
ان نصیبوں پر کیا اختر شناس
آسماں بھی ÛÛ’ ،ستم ایجاد کیا
Ú©Ú†Ú¾ Ù‚Ùس میں ان دنوں لگتا ÛÛ’ جی
آسماں اپنا Ûوا ،برباد کیا
ان Ú©Û’ Ûاں انکار Ú©Û’ اندر سے اقرار کا رنگ اور اقرار Ú©Û’ اندر سے انکار Ú©ÛŒ صورت بھی ملتی ÛÛ’Û”ÙˆÛ Ù†ÙÛŒ سے اثبات اور اثبات سے Ù†ÙÛŒ Ú©ÛŒ صورت پیدا کرتے Ûیں۔ ان اشعار سے بھی مون Ú©ÛŒ Ø´Ø§Ø¹Ø±Ø§Ù†Û Ø+یثیت الگ Ûوتی ÛÛ’ اس Ú©Û’ لئے صر٠ایک غزل Ú©Û’ چند اشعاربطور مثال کاÙÛŒ Ûیں،
آنکھوں سے Ø+یا ٹپکے ÛÛ’ انداز تو دیکھو
ÛÛ’ بوالÛوسوںپر بھی ستم ناز تو دیکھو
چشمک مری ÙˆØ+شت Ù¾Û ÛÛ’ کیاØ+ضرت ناصØ+
طرز Ù†Ú¯Û Ú†Ø´Ù… Ùسوں سازتو دیکھو
مجلس میں مرے ذکر Ú©Û’ آتے ÛÛŒ اٹھے ÙˆÛ
بدنامی عشاق کا اعزاز تو دیکھو
Ù…Ø+ÙÙ„ میں تم اغیار Ú©Ùˆ Ø¯Ø±ÛŒØ¯Û Ù†Ø¸Ø± سے
منظور ÛÛ’ پنÛاں Ù†Û Ø±ÛÛ’ راز تو دیکھو
اس غیرت ناÛید Ú©ÛŒ Ûر تان ÛÛ’ دیپک
Ø´Ø¹Ù„Û Ø³Ø§Ú†Ù…Ú© جائے ÛÛ’ آواز تو دیکھو
دیں پاکی دامن Ú©ÛŒ گواÛÛŒ مرے آنسو
اس یوس٠بے درد کا اعجاز تو دیکھو
ان Ú©ÛŒ شاعری میں دعوت، چیلنج، اØ+تجاج، Ûمت اÙزائی، للکار، طنز، رس، زÛر، نوک، خار اور نوک سوزن....سبھی Ú©Ú†Ú¾ تو Ûے۔ان کا کلام انمٹ ÛÛ’Û”ÛŒÛ ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø²Ù†Ø¯Û Ø±ÛÙ†Û’ Ú©Û’ لئے لکھا گیا ÛÛ’Û” Ù†Ù…ÙˆÙ†Û Ú©Ù„Ø§Ù… ملاØ+Ø¸Û Ûو،
اثر اس Ú©Ùˆ ذرا Ù†Ûیں Ûوتا
رنج راØ+ت Ùزا Ù†Ûیں Ûوتا
بے ÙˆÙا Ú©ÛÙ†Û’ Ú©ÛŒ شکایت ÛÛ’
تو بھی ÙˆØ¹Ø¯Û ÙˆÙا Ù†Ûیں Ûوتا
تم Ûمارے کسی طرØ+ Ù†Û Ûوئے
ÙˆØ±Ù†Û Ø¯Ù†ÛŒØ§ میں کیا Ù†Ûیں Ûوتا
امتØ+اں کیجئے مرا جب تک
شوق زور آزما Ù†Ûیں Ûوتا
نارسائی سے دم رکے تو رکے
میں کسی سے Ø®Ùا Ù†Ûیں Ûوتا
تم مرے پاس Ûوتے ÛÙˆ گویا
جب کوئی دوسرا Ù†Ûیں Ûوتا
Ø+ال دل یار Ú©Ùˆ Ù„Ú©Ú¾ÙˆÚº کیونکر
Ûاتھ دل سے جدا Ù†Ûیں Ûوتا
Ú†Ø§Ø±Û Ø¯Ù„ سوائے صبر Ù†Ûیں
سو تمÛارے سوا Ù†Ûیں Ûوتا